Sada na lepení pneumatik k nákupu ZDARMA! Objednejte jakýkoli olej + olejový a vzduchový filtr a obdržíte sadu jako dárek :-)

Vše o helmách na motorku

Vše o helmách na motorku

INFORMACE O MATERIÁLECH

Materiály skořepin LS2

Skořepiny přileb LS2 se vyrábějí buď vstřikováním z vysoce kvalitních plastů, laminováním ze skelných vláken (fiberglas) anebo z karbonu. Přilby LS2 jsou konstruované tak, aby co nejlépe chránily to nejcennější, co máte - vaši hlavu. Helma nesmí být příliš těžká, proto jsou všechny přilby obecně konstruované tak, že mohou vydržet pouze jeden velký náraz a po něm se musí přilba vyměnit za novou. Při silném nárazu se změní strukturální vlastnosti skořepiny v místě nárazu a přilba má pak jen zlomek své původní bezpečnosti. Pokud jste s vaší přilbou havarovali, vyměňte ji co nejdříve za novou. Máte-li pochybnosti, poraďte se s Vaším prodejcem LS2. Ze stejných důvodů je také důležité upřednostňovat novou helmu před nákupem helmy z druhé ruky, protože nikdy nevíte, co všechno má použitá helma za sebou a tudíž jak moc vás ochrání, až to budete potřebovat nejvíc.
 


 

Přilby nejvyšší řady jsou vyrobené z uhlíkových vláken. Karbonové přilby jsou nejkvalitnější, nejlehčí a nejbezpečnější, ale také nejexkluzivnější a nejdražší. Zaručují nejvyšší míru ochrany při zachování velmi nízké hmotnosti, a proto jsou upřednostňovanou volbou zákazníků a závodníků, kteří vyžadují nejvyšší kvalitu. Uhlíkové kompozity byly původně vyvinuté v kosmickém průmyslu jako materiál s vůbec nejlepším poměrem pevnosti a hmotnosti. Uhlíková vlákna jsou daleko pevnější než vlákna skelná, uhlíkový kompozit má zároveň výrazně vyšší schopnost absorpce energie. Proto karbonové helmy snadněji odolají větším nárazům než helmy z ostatních materiálů.
 


 

Přilby ze skelného laminátu jsou přilby vyšší kategorie a stojí výše i na stupnici kvality a bezpečnosti. Skelný laminát je vysoce odolný a zároveň velmi lehký materiál používaný pro konstrukci přileb. Firma LS2 používá speciálně vyvinutý proprietární skelný laminát, který má díky použití speciálních pryskyřic vynikající mechanické vlastnosti - vysokou pevnost, zvýšenou odolnost proti proražení, nízkou hmotnost a vysokou schopnost absorbovat energii nárazu.

 

Od roku 2015 vyrábí firma LS2 přilby z nového, firmou LS2 vyvinutého a patentovaného exkluzivního hi-tech materiálu KPA (Kinetic Polymer Alloy). Jde o kompozitní směs aramidových nanovláken a špičkových polymerů, která se svými vlastnostmi vyrovná i daleko dražším high-endovým kompozitním přilbám - nízká hmotnost a účinná absorpce energie nárazu. V odolnosti proti průrazu je dokonce ještě převyšují.
 


Firma LS2 vyrábí své polykarbonátové přilby speciální patentovanou technologií HPTT (High Pressure Thermoplastic Technology - vysokotlaké termoplastické vstřikování). Při ní se plast vstřikuje do formy pod extrémně vysokým tlakem a přilba pak vykazuje lepší mechanické vlastnosti. Přilby LS2 vyrobené touto technologií jsou velmi bezpečné, a přesto vycházejí cenově velice výhodně.
 

Interiéry přileb LS2

Všechny přilby LS2 jsou vybavené kvalitními vyjímatelnými a pratelnými interiéry z příjemného hygienického antialergického materiálu. Po delším používání, kdy je přilba vystavená působení prachu, špíny, vlhkosti a zejména potu, je možnost vyjmout celý interiér z helmy a vyprat jej přímo neocenitelná.

 

JAK VYBRAT VELIKOST

Výběr správné velikosti helmy je velice důležitý. Lidé mívají často tendenci volit velikost nové helmy spíše větší, protože se v prodejně zdá být na hlavě pohodlnější, ale každá helma si časem "sedne", a volná helma je při jízdě vyloženě nebezpečná, a i při nárazu taková přilba chrání výrazně méně. Základní představu o velikosti přilby, jakou budete potřebovat, získáte změřením obvodu hlavy krejčovským metrem zhruba 1,5 cm nad obočím a kousek nad ušima, a podle tabulek níže zjistíte příslušnou velikost přilby. Před nákupem ale stejně doporučujeme každou přilbu vyzkoušet. Při zkoušení si helmu nasaďte (pokud jezdíte v kukle pak i s kuklou), přilbu zapněte a nějakou dobu v helmě vydržte. Přilbu mějte na hlavě pokud možno co nejdelší dobu, teprve po čase se ukáže, zda vás přilba někde nepříjemně netlačí.

Správně zvolená přilba vám musí na hlavě sedět pevně a pohodlně, ale nesmí vás nikde tlačit. Novou přilbu volte spíše těsnější, protože každá přilba se používáním po čase vymačká a zhruba o půl čísla zvětší. 
Zkuste, jak v přilbě vidíte dopředu v „zalehnuté“ poloze, ověřte si periferní vidění, zda se dokážete podívat přes rameno a zda přilba neomezuje pohyby hlavy a krku. Zakmitejte hlavou doprava a doleva, dozadu a dopředu. Přilba nesmí být volná a při upnutém podbradním řemínku také nesmí jít stáhnout přes hlavu zezadu dopředu. Přidržte si helmu rukama a zkuste v ní pootočit hlavu. Pokud se hlava v helmě může pohybovat volně, zkuste menší velikost. Naopak, pokud vás helma tlačí, například na spáncích, je malá. Pokud vás však přilba tlačí jen místně, ale jinak sedí dobře, naši prodejci umí přilbu v tomto místě ručně upravit tak, aby vám přilba sedla perfektně.

Ověřte si také, že vás do krku netlačí zapnutý řemínek nebo rychlospona, a že ovládání helmy - otevírání plexi, ovládání sluneční clony, větracích otvorů a podobně - je možné i v rukavicích.

Pokud máte tu možnost, nejlepší je vyzkoušet si přilbu přímo za jízdy.


 Velikosti přileb 
 

Velikost helmy Obvod hlavy v cm
XXS 51 - 52 cm 
XS  53 - 54 cm 
55 - 56 cm 
M 57 - 58 cm 
L 59 - 60 cm 
XL 61 - 62 cm 
XXL 63 - 64 cm 
3XL 65 - 66 cm

  Dětské a juniorské helmy
 

S 47 - 48 cm
M 49 - 50 cm
L 51 - 52 cm

 

JAK PEČOVAT O PŘILBU

Čistění vnějšku přilby

Lesklý povrch:
Povrch přilby vyžaduje občasné vyčištění vodou a jemným neagresivním saponátem. Pokud je na přilbě zaschlý hmyz nebo bláto, pokryjte přilbu na několik minut navlhčeným papírovým ubrouskem nebo vlhkým měkkým hadříkem. Po odmočení jdou nečistoty odstranit snadněji. Pokud chcete, můžete vyjmout plexi, dostanete se pak i na jinak nepřístupná místa. Celý vnější povrch přilby opatrně omyjte vlažnou vodou a jemným neagresivním čisticím prostředkem. Přilbu opláchněte a přitom dbejte, aby voda nenatekla do přilby. Po uschnutí můžete ošetřit těsnění plexi a ovládací / sklápěcí mechanismus silikonovým olejem. Přilbu nikdy nečistěte agresivními chemikáliemi, benzínem, organickými rozpouštědly a jinými agresivními nebo abrazivními prostředky, které by mohly poškozovat materiál nebo lakování helmy. Po vyčištění je vhodné přilbu ošetřit speciálním přípravkem na ošetřování povrchu helem a nových laků.

Matný povrch:
Matné přilby LS2 čistěte pouze teplou vodu a jemným čisticím prostředkem. Pokud na povrchu stále zůstávají odolné nečistoty, postup opakujte. Při čištění nepoužívejte nadměrný tlak na přilbu ani žádné abrazivní prostředky, protože by na přilbě mohla vzniknout vyleštěná místa, která by zničila vzhled matného povrchu. Matné přilby nikdy neleštěte a nepoužívejte na ně vosky a leštěnky na lesklé povrchy. Po očištění můžete nechat povrch, jak je, anebo můžete použít speciální přípravek na ochranu matných laků.


Čistění interiéru:

Přilba je během používání vystavená působení prachu, bláta, vlhkosti a potu, a tak je vhodné občas interiér vyčistit, a to zejména u motokrosových a čtyřkolkových helem. Všechny helmy LS2 jsou vybavené plně vyjímatelnými a pratelnými interiéry, aby se snadno udržovaly v čistotě. Pokud je interiér pouze zaprášený, dostanete z něj prach jednoduchým vysátím vysavačem. Pro praní interiér opatrně vycvakněte z helmy, a nejdřív lícnice a pak celý interiér vyjměte ven. Interiér nejlépe ručně vyperte ve vlažné vodě s neagresivním pracím prostředkem bez výrazné vůně, vhodný je například neparfemovaný dětský šampón na vlasy. Interiér dobře vymáchejte v čisté vlažné vodě, vymačkejte (nezkrucujte jej!) a nechte jej důkladně vyschnout. Vysoušení nikdy neurychlujte fénem ani nesušte interiér na přímém slunci nebo u zdrojů tepla. Dokonale suchý interiér nasaďte zpět do přilby. Interiéry přileb LS2 lze také prát v pračce na program šetrného praní max. na teplotu 30 0C.


Čistění plexi:

Zaschlé bláto a zbytky hmyzu na plexi helem LS2 odstraňujte často, pokud možno při každé zastávce. Vyrábějí se také speciální cestovní čisticí ubrousky na plexi - v sadě je vždy jeden navlhčený ubrousek a jeden ubrousek k otření do sucha. Hmyz z plexi jde lépe odstranit, když plexi pokryjete navlhčeným jemným hadříkem, papírovým ubrouskem nebo toaletním papírem a necháte cca 5 minut působit. Papír pak odstraníte i s většinou mušek, zbytek odstraníte rukou (nikoli nehtem!) pod tekoucí vodou. Důležité je navlhčený ubrousek z plexi pouze sejmout, nikoli jím plexi otírat, protože i jemný papír občas může obsahovat abrazivní částice, které mohou vnější stranu plexi poškodit, i když je opatřená úpravou proti poškrábání. Pokud je vnitřní strana plexi opatřena vrstvou proti mlžení, ta lze čistit pouze vlažnou vodou bez jakýchkoli čisticích prostředků. Nakonec plexi osušte měkkým hadříkem, ale pouze lehkými dotyky, stírání může způsobit předčasné poškození této vrstvy.

PLEXI

Plexi přileb LS2 jsou trojrozměrně tvarovaná pro přesné a nezkreslené vidění a podle modelu a typu helmy mají speciální úpravu proti poškrábání a mlžení. Některé modely helem LS2 jsou navíc vybavené vnitřní vysouvací 3D sluneční clonou, která zamezuje oslnění a výrazně tak zvyšuje pohodu za jízdy. Zároveň však snadno umožňuje jasné vidění v noci, na rozdíl od zatmavených plexiskel, která sice dobře fungují ve dne, ale v noci s nimi prakticky nic nevidíte. Používání zatmavených plexiskel je také zakázané zákonem, protože tato plexi většinou nejsou homologovaná.

ZAPÍNÁNÍ PŘILEB

Zapínání přileb LS2 bývá řešeno buď mikrometrickou rychlopřezkou, ocelovou rychlosponou nebo dvojitými D-kroužky. 

Rychlospony a rychlopřezky mají výhodou v jednoduchém a rychlém zapínání a rozepínání - u mikrometrických rychlopřezek i v rukavicích. To oceníte pokud sundáváte helmu často, například při jízdách po městě nebo na výletě s častými přestávkami. Další výhodou je také rychlé odepnutí přilby v případě nehody. Délka podbradního řemínku je nastavitelná. Řemínek je nutné předem nastavit tak, aby po zapnutí helmy nebylo možné pod řemínek strčit prst, řemínek však nesmí nikde tlačit ani omezovat dýchání a polykání.
 

Dvojité D-kroužky jsou stále velice oblíbené a jsou považovány za jeden z nejbezpečnějších způsobů zapínání motocyklových přileb. Zapínání dvojitými D-kroužky najdete nejen na sportovních a závodních přilbách LS2 i na všech motocyklových a čtyřkolkových závodech a sportovních podnicích, včetně Moto GP. Výhodou D-kroužků je jednoduchá a bezporuchová funkce, vysoká pevnost a bezpečnost a helmu můžete správně dotáhnout. D-kroužky nemají žádné mechanické části, a tudíž žádné problémy s korozí, zapnutí a sundání přilby ale vyžaduje více času než rychlopřezky a ráčnové systémy.

Zapínání mikrometrickou rychlopřezkou
Zapnutí:   Zasuňte ozubenou plastovou část řemínku do rychlopřezky tak, aby byla helma pevně, ale pohodlně dotažená.
Uvolnění:  Rychlopřezku povolíte zatažením za červené poutko na západce rychlopřezky. Západka se vyklopí a přezka se rozepne.

Zapínání ocelovou rychlosponou
Zapnutí:   Zasuňte ocelovou koncovku do rychlospony, až uslyšíte jemné zacvaknutí.
Uvolnění:  Řemínek uvolníte zatažením za červenou západku na přezce. Západka se vyklopí a přezka se rozepne.

Zapínání dvojitými D-kroužky
Zapnutí:   Provlékněte podbradní řemínek oběma D-kroužky, pak jej provlečte druhým D-kroužkem zpět a utáhněte.
             Řemínek je správně dotažený, pokud pod něj již nelze strčit prst, ale přitom umožňuje bez potíží dýchat a polykat.
Uvolnění: Podbradní řemínek povolte zatažením za červené poutko na D-kroužku a vytáhněte řemínek ven.

FÓLIE PINLOCK

Pinlock - nasazení a údržba

Fólie Pinlock®  je nejčastěji používané řešení na celém světě jak zabránit zamlžování plexi a zajistit dokonalý výhled za všech povětrnostních podmínek. Pinlock® je vyroben z materiálu, který pohlcuje vlhkost, a proto je jeho povrch neustále suchý. Silikonové těsnění zabraňuje, aby se mezi fólii a plexi dostal vzduch, a vytváří tím vzduchotěsnou izolační vrstvu, která účinně zabraňuje zamlžování plexi zevnitř. Fólie Pinlock® má vysokou životnost a v případě potřeby ji lze z plexi kdykoli snadno sejmout a zase znovu nasadit.

Čepy pro fólii Pinlock® na plexi jsou otáčecí a excentrické. Jejich otáčením lze upravit napnutí fólie Pinlock® tak, aby silikonové těsnění po celém obvodu dokonale přiléhalo k plexi.

Pinlock Fitment ImagePinlock Fitment Image 2

Nasazení fólie Pinlock®:
1) Vyjměte plexi z helmy podle návodu výrobce helmy (obr. A).
2) Opatrně plexi co nejvíc narovnejte, zevnitř mezi oba čepy rozevřeného plexi vložte fólii Pinlock® (obr. B) a nechte plexi vrátit se do původního tvaru. Silikonové těsnění fólie Pinlock® musí po celém obvodu dokonale přilehnout k plexi (obr. C). Pokud tomu tak není, pokračujte bodem "Napnutí fólie Pinlock®".
3) Odstraňte ochrannou fólii z fólie Pinlock®.
4) Nasaďte plexi zpět na helmu.

Vyjmutí fólie Pinlock®:
1) Vyjměte plexi z helmy podle návodu výrobce helmy (obr. A).
2) Opatrně plexi narovnejte, aby fólie Pinlock® nebyla napnutá, a opatrně ji sejměte z čepů (obr. E).

Napnutí fólie Pinlock®:
1) Opatrně sejměte fólii Pinlock® z plexi podle postupu pro vyjmutí Pinlocku®.
2) Křížovým šroubovákem otáčejte čepy systému Pinlock® na plexi tak, aby fólie byla správně napnutá.
3) Nasaďte fólii Pinlock® zpět na plexi podle návodu.

Čištění fólie Pinlock®:
1) Opatrně sejměte fólii Pinlock® z plexi dle návodu na vyjmutí Pinlocku®. Fólii i samotné plexi omyjte vlažnou vodou, mýdlem a měkkým vlhkým hadříkem. Před nasazením nechte vše přirozeným způsobem dobře vyschnout. Nepoužívejte žádné abrazivní čisticí prostředky ani čističe s obsahem čpavku nebo alkoholu.



Témata:  

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!


Napsat komentář



0 produktů k porovnání PorovnáváníZobrazit porovnávání