Sada na lepení pneumatik k nákupu ZDARMA! Objednejte jakýkoli olej + olejový a vzduchový filtr a obdržíte sadu jako dárek :-)

VOGE 650 DSX Recenze - Honza testuje!

VOGE 650 DSX Recenze - Honza testuje!

Dnes jsem měl možnost jako první v České Republice vyzkoušet horkou novinku a to Čínský motocykl VOGE 650DSX.

Již z prvního pohledu Vám připomene svým vzhledem Bavorského nezmara a není to podobnost čistě náhodná, za vším stojí výrobce Loncin (modří vědí). Na první osedlání je motorka bytelná, vysoká, ale né zase až tak moc, já se svou "výškou" 176 cm dosáhnu ze sedla nohama tak akorát. Pro menší postavy to bude chtít trochu cviku, anebo snížit sedadlo, které je výškově stavitelné. Já si ho nechal na nejvyšší úroveň. V rámu tohoto stroji doslova buší jednoválec o objemu 650 ccm a zadní kolo pohání pětistupňová převodovka, která je velmi přesná. Před více než 10-ti lety jsem objel půl Evropy na BMW F650GS, takže jsem tak trochu věděl co mě čeká a byl velmi zvědavý jaké to VOGE bude. A světe div se, vrátil jsem se v čase do dob, kdy jsem hltal kilometry na bavoráku. Ovšem tento motocykl se chová trošku jinak, nekroutí se, brzdí a zvládá jakýkoliv povrch vozovky i nevozovky o mnoho lépe. Motor je stejně sprostý, možná ještě sprostější a syrovější než u malého GS. Nechává se rád vytočit a nejvíce mu svědčí pracovní podmínky při čtyřech tisících otáčkách, je potřeba jej stále držet pod plynem, ale to každý kdo kdy jezdil na tak velkém jednoválci moc dobře ví. Celkově je jízda velmi zábavná a stále máte co řídit a co dělat. Je to motorka pro Ty, kteří rádi řídí a motorkáření je opravdu baví. Sedlo trochu tvrdší, ale po cca padesáti kilometrech jsem tento pocit již nevnímal a byl jsem rád za stálý kontakt se strojem, který mi přesně dával najevo co se za jízdy děje. Měl jsem trochu obavy z vibrací a jejich přenosu do řídítek a stupaček. Nic takového se nestalo, po více jak dvouhodinové jízdě v jednom kuse jsem zastavil a necítil žádné brnění v rukou ani nohou. Za toto dávám číňanům palec hore! Stejně tak za vypínatelné ABS, které se v terénu opravdu hodí vypnout, abyste si mohli přibrzdit lehce smykem na zadním kole, což s ABS, které nejde vypnout není možné. Dvě přední kotoučové brzdy s třmeny Nissin fungují parádně, lehce a dávkovatelně. Žádné kousavé brzdy, ale přesně fungující tak jak zrovna potřebujete. Tah motoru je velmi silný a se zvyšujícími se otáčkami nijak nevadne, spíše naopak a je radost si pohrávat s různě zařazenými stupni převodovky a sledovat jak reaguje. Opravdu velká zábava se spotřebou pod 4 litry na sto, sen každého oktávkáře se zde naplní :-) Široká a vysoká řídítka Vám pomohou zvládnout jakoukoli situaci a motorku máte stále pod kontrolou. Všechny ovládací prvky na řídítkách jsou fajn, ergonomicky naprosto v pořádku, jako kdyby jsem seděl na nové Kawasaki. Teda až na ten přepínač blinkrů, ten je opravdu vystouplý a nebylo by od věci jej udělat kratší, abyste nemuseli tolik zvedat palec při používání blinkrů, ale možná je to jen moje rozmazlenost a né každý bude mít takový pocit. Přistihl jsem se, že jsem několikrát nedal blinkr, protože se mi nechtělo na ten hloupý přepínač sahat. Zítra ho rozeberu a pokud to půjde, tak ho zkrátím. To je tak zatím jediná vada na kráse, kterou jsem zjistil. Byl jsem mile překvapen úložným prostorem pod sedadlem spolujezdce, v pohodě se mi tam vešel velký svazek klíčů, peněženka, cigára, lékárnička a pár dalších drobností, to se dnes na nových motocyklech jen tak nevidí. Za sedadlem je originální nosič, na který připevníte jakýkoli kufr a to se vážně hodí, že nemusíte dokupovat žádné montážní sady a podobné příslušenství. Jsem velmi zvědavý, jaké VOGE nabídne boční kufry, doufám že hliníkové jako jsou u modelu 500DS, které jsou super. Když jsme u vybavení, tak motorka má spíše menší větrný štítek, který se dá polohovat ve třech stupních výšky. Pro mou výšku naprosto dostačující, pro vyšší postavy bude možná vhodné použít nad štítek deflektor. Ale záleží opravdu na tom, jak kdo potřebuje a preferuje jeho výšku. Na displeji jsou velmi důležité údaje a to rychlost, otáčkoměr, teplota vody, stav dobíjení ve voltech, ukazatel zařazené rychlosti, průměrná spotřeba a to hlavní, ukazatel tlaku v předním a zadním kole, tohle byste u takové motorky opravdu nečekali a je to fajn informace. Přiznejte se, kontrolujete před každou jízdou tlak v pneu? Dále displej disponuje připojením přes modrozub, takže si napárujete mobil, intercom a další bluetooth zařízení. Já těmto technologiím neholduji, takže jsem nezkoušel párování, raději řídím, než telefonuju .-) Po více než tříhodinové projížďce jsem se vracel a hledal tu nejblbější a nejdelší cestu domů, nějak se mi nechtělo vracet do garáže. Už se nemůžu dočkat zítřka na pokračování seznamování se s tímto strojem pro každého kdo rád řídí motorku a bere to často zkratkou cestou necestou. Pokud máte jakékoli dotazy, ptejte se, rád Vám je zodpovím. Více technických informací, fotek, videí a konečně  i ceny motocyklů VOGE si můžete prohlédnout zde: www.motogaraz.cz/voge

A pokud si chcete jakýkoli motocykl VOGE vyzkoušet, jsme tady pro Vás a rádi Vám motocykly zdarma zapůjčíme :-)

VOGE zdar! Honza

 

Galerie obrázků



Související produkty

VOGE 650DSX RED
159 990 Kč
3 - 5 dní
Detail


Témata:  

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!


Napsat komentář



0 produktů k porovnání PorovnáváníZobrazit porovnávání