Kawasaki Ninja H2 SX model 2022
Více informacíManagement pro průjezd zatáčkou
S použitím nejnovějšího modelovacího softwaru a zpětné vazby od měřící jednotky Bosch IMU, která poskytuje realistický obraz orientace motocyklu, KCMF sleduje parametry motoru a podvozku v celé zatáčce od bodu kdy začínáte brzdit, sklánět motocykl, přes vrchol zatáčky, až po vyjetí z ní. Přitom moduluje brzdnou sílu a výkon motoru, čímž usnadňuje hladký přechod mezi brzděním, průjezdem zatáčkou a akcelerací. Díky tomu usnadňuje jezdci udržet motocykl v předem zvolené stopě. U Ninja H2 SX systém KCMF dohlíží a spolupracuje s dalšími systémy:
- KTRC (řízení kontroly trakce a zvedání předního kola)
- KIBS (inteligentní brzdový systém s rozkladem brzdného účinek v jízdě zatáčkou)
- KEBC (Kawasaki Engine Brake Control upravuje brzdný účinek motoru)
Každodenní použitelnost a úžasné zrychlení díky kompresoru
I když motor vypadá stejně jako u H2, je prakticky nový a liší se v mnohém. Jedná se o další generaci tohoto motoru s kompresorem, který byl zásadně upraven pro využití u cestovního stroje. Změn je opravdu hodně např. nový je kompresor, kliková i vačková hřídel jsou také zcela nové, sací systém byl kompletně přepracován. Výsledkem je všestranná charakteristika motoru, která umožňuje uvolněnou jízdu na dlouhé vzdálenosti, snadnou manévrovatelnost při nízkých rychlostech a úchvatné zrychlení nabízené pouze přeplňovaným motorem.
Efektivnější a lehčí
Nová generace motoru, který je použitý v Ninja H2 SX je efektivnější a také vytváří méně tepla než původní výkonný a hladový motor v Ninja H2, jehož základní konstrukce potřebovala zvládnout přes 300 koní v Ninja H2R. Nyní méně tepla přináší i větší pohodlí pro jezdce a na rozdíl od Ninja H2 s jeho velkou chutí k jídlu, je i nový motor mnohem úspornější, proudí v něm méně vzduchu, což znamená i možnost použití menšího výfukového systému. Celkově je nový motor včetně výfukového systému o 3 kg lehčí.
Vynikající spotřeba paliva
Vynikající spotřeba paliva Ninja H2 SX představuje výrazný posun proti přeplňované Ninja H2. Navzdory výrazně vyššímu výkonu vůči modelům Z1000SX a Versys 1000 je ale spotřeba s těmito modely srovnatelná. V kombinaci s 19litrovou palivovou nádrží ujedete na H2 SX dál než jste si představovali.
Ochrana proti větru
Celokapotáž přispívá k ochraně proti větru a sportovnímu charakteru Ninja H2 SX. Použití celokapotáže bylo možné jen díky velmi účinnému motoru, který vydává výrazně méně tepla než motor v Ninja H2. Aniž by byla celokapotáž příliš velká, skvěle chrání jezdce před větrem a zajišťuje skvělou aerodynamiku. U modelu SE je navíc vyšší plexi, které ještě lépe chrání jezdce před větrem a nabízí větší pohodlí při cestování.
Uvolněná, sportovní jízdní pozice
Jízdní pozice pro Ninja H2 SX byla navržena jak s ohledem na sportovní jízdu, tak i pohodlí. Není tak sportovní jako u ZZR1400 ani ne tak vzpřímená jako Z1000SX. Jízdní poloha je ale pohodlná pro výlety, na dlouhých cestách i jízdu po městě, ale díky vynikající ochraně větru je velmi komfortní i při velmi vysokých rychlostech. Ještě nikdy jste nejeli tak pohodlně a komfortně rychlostí, kterou většina motocyklů ani nedosahuje.
Uchycení bočních kufrů
Připevnit na motocykl boční kufry u Ninja H2 SX otázkou okamžiku. A to nejen díky jednoduchému nasazení případně sundání kufrů, ale hlavně díky tomu, že nemusíte před jízdou s kufry pokaždé montovat speciální držáky kufrů, protože ty jsou u H2 SX integrovány do standardních madel pro spolujezdce. Tento systém uchycení kufrů navíc zajišťuje, že v případě že nemáte nasazeny boční kufry, působí motocykl čistě, bez jakýkoliv nevkusných držáků a nic tak nenarušuje celkový design motocyklu. Jízda s kufry byla testovaná i ve vysokých rychlostech a tak se nemusíte bát vydat i na německou Autobahn.
Nový příhradový rám
Ninja H2 SX je vybaven inovativním příhradovým rámem jako u Ninja H2, ale aby byl schopen jízdy ve dvou i s naloženými bočními kufry musel být zcela přepracován. Jeho užitečné zatížení 195 kg je srovnatelné s užitečným zatížením u modelu Z1000SX. Zvýšená tuhost a delší rozvor poskytují stabilitu při jízdě vysokou rychlostí i s bočními kufry
Motor:
Typ motoru: Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový, s kompresorem
Zdvihový objem: 998 cm³
Vrtání x zdvih: 76 x 55 mm
Kompresní poměr: 11.2:1
Ventilový rozvod: DOHC, 16 ventilů
Palivový systém: Vstřikování paliva: Ø 50 mm x 4 s duálním vstřikováním
Způsob starování: Elektrický
Mazání: Tlakové mazání, mokrá kliková skříň s olejovým chladičem
Brzdy a odpružení:
Brzdy, přední: Plovoucí kotouče 330 mm. Čtyřpístkový radiální třmen, monoblok Brembo M50.
Brzdy, zadní: 250 mm kotouč. Třmen: Brembo 2 pístkový
Odpružení, přední: 43 mm obrácená vidlice s nastavitelným odskokem, komprese a předpětím pružiny
Odpružení, zadní: Uni-Trak, Öhlins TTX36 plněný plynem s odd.nádobkou se zásobníkem, plně nastavitelný
Rám a rozměry:
Typ rámu: Příhradový, vysokopevnostní ocel s montážní deskou na kyvné vidlici
Stopa: 103 mm
Zdvih předního kola: 120 mm
Zdvih zadního kola: 139 mm
Pneumatika, přední: 120/70ZR17M/C (58W)
Pneumatika, zadní: 190/55ZR17M/C (75W)
D x Š x V: 2.135 x 775 x 1.205 mm
Rozvor: 1.480 mm
Světlá výška: 130 mm
Objem palivové nádrže: 19 litrů
Výška sedadla: 835 mm
Pohotovostní hmotnost: Tbc
Výkon a převodovka:
Maximální výkon: 147,1 kW {200 PS} / 11.000 min
Maximální točivý moment: 137,3 N•m {14 kgf•m} / 9.500 min
Spotřeba paliva: TBC l/100 km
CO2 emise: TBC g/km
Převodovka: 6 rychlostí, dog-ring
Sekundární převody: Utěsněný řetěz
Primární převodový poměr: 1.551 (76/49)
Převodový stupeň 1.: 3.077 (40/13)
Převodový stupeň 2.: 2.471 (42/17)
Převodový stupeň 3.: 2.045 (45/22)
Převodový stupeň 4.: 1.727 (38/22)
Převodový stupeň 5.: 1.524 (32/21)
Převodový stupeň 6.: 1.348 (31/23)
Spojka: Mokrá lamela, manuální
Výrobce | KAWASAKI |
Motor | Kapalinou chlazený, 4-taktní, čtyřválcový řadový, s kompresorem |
Zdvihový objem | 998 cm³ |
Maximální výkon | 147.1 kW |
Výška sedadla | 835 mm |
Objem palivové nádrže | 19 litrů |