Kawasaki Z400 model 2023
Více informacíKawasaki Z400 je zpět! Tento oblíbený motocykl pro mladé, ale i zkušené jezdce je dalším z rodiny Zedů od Kawasaki. Jedná se o lehký motocykl s dvouválcovým motorem, skvělou ovladatelností a velkým výkonem, který Vás s objemem 399 ccm opravdu mile překvapí. Motor se skvěle vytáčí, má spoustu točivého momentu už v nízkých otáčkách a maximální výkon vrcholí až ve 13ti tisících, což je ideální pro každý všední den na dojíždění do města, skvělé na svižnou jízdu po okreskách a vynikající na malý závodní okruh. Z400 tak jednoznačné patří do rodiny naháčů řady "Z"...
Robustní teleskopická přední vidlice o průměru 41mm poskytuje tomuto motocyklu kvalitní odpružení. Přední kolo sedí na silnici jako přibité, změny směru jízdy se provádějí velmi snadno, což je užitečné například pro svižné projiždění v dopravní zácpě. Celkově pak odpružení nabízí až "plyšovou" jemnost jako u mnohem větších a dražších motocyklů.
Výška sedadla řidiče je nyní jen 785mm. Štíhlé tvarování sedačky (je užší o 30 mm oproti staršímu modelu) spolu s štíhlou celkovou stavbou motocyklu umožňuje i nižším jezdcům snadno dosáhnout na zem a bezpečněji tak ovládat motocykl na místě.
U nové Kawasaki Z 400 jde agresivní styl našich „Z“ naháčů ruku v ruce s designovou filozofií Sugomi. Štíhlý, lehký a agilní design zaručuje vzrušující celkový dojem z tohoto motocyklu.
Přední brzdový kotouč o průměru 310 mm (stejný průměr má například i Z 1000), je zárukou velmi dobré brzdné síly. Nově zkonstruovaný brzdový válec ve spolupráci s vhodně zvolenými rozměry a materiálem brzdových hadic a brzdových destiček zabezpečují optimální citlivost a nízkou ovládací slílu na páčce. I zadní kotoučová brzda Vás mile překvapí svým výkonem a dávkovatelností. Nový Z 400 je vybaven poslední generací ABS systému od firmy Nissin.
Přehledný digitální přístrojový panel má na horním obvodu otáčkoměr ve stylu klasického analogového přístroje. Multifunkční LCD displej má snadno čitelný rychloměr, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, palivoměr, teploměr a další zobrazované funkce.
Asistovaná antihopingová spojka Kawasaki byla vyvinuta na základě zpětné vazby od závodního teamu Kawasaki. Systém který je velmi podobný u většiny motocyklů Kawasaki využívá funkci, která brání zablokování zadního kola při využití maximálního možného brzdného účinku motoru.
Nová konstrukce motoru umožnila optimalizaci rozložení součástí motoru, jeho velikost, hmotnost a účinnost. Nový motor je velikostně srovnatelný s motorem staršího Z 300. Četné snahy o snížení hmotnosti snižují jeho váhu na úplné minimum - i přes větší zdvihový objem. Čistý design zbavený zbytečných dílů a přepracované uspořádání chlazení s minimem vnějších hadic dělají tento motor kompaktní a elegantní.
Nový motor o objemu 399 cm3 poskytuje vyšší výkon a kroutící moment ve srovnání se svým předchůdcem: 33,4 kW (+4,4 kW a + 11Nm oproti svému předchůdci - Kawasaki Z 300). Dosažení vyššího výkonu lze kromě vyššího objemu také do značné míry připsat novému sání, které je osazeno větším airboxem, který umožňuje vyšší účinnost sání. Vyšší výkon motoru je doplněn plynulou odezvou na přidání plynu a velkým točivým momentem již od nízkých otáček. Toto vše usnadňuje ovládání motoru začínajícím jezdcům a přispívá k zábavnému charakteru tohoto motoru pro zkušené jezdce.
Kawasaki Z 400 má příhradový trubkový rám, který koncepčně vychází z rámu použitém na Ninje H2. Tento typ rámu byl použit s cílem zabezpečit optimální tuhost při zachování co nejnižší hmotnosti. Motor je nyní pevnou součástí rámu a tvoří s ním nosný celek. Tento rám tak výrazně přispívá k celkové nízké hmotnosti motocyklu Kawasaki Z 400.
Nový přední LED světlomet přispívá k ostřejšímu vzhledu nové Kawasaki Z 400. LED světlomet je také velmi dobře viditelný za špatných světelných podmínek a nabízí výrazně vyšší jas a širší osvětlenou plochu silnice před Vámi.
Správné umístění motoru v rámu, krátký rozvor, rozložení hmotnosti, strmý úhel sklonu řízení i celková nízká hmotnost motocyklu a nízké těžiště zajišťují úžasně jednoduchou a předvídatelnou ovladatelnost tohoto motocyklu.
Motor
Brzdy & Odpružení
Výkon & Převodovka
Rám & Rozměry